3 barnsmamman

Häxan surtant !!!

Detta med barnvakt.

Jag har inte riktigt fattat detta.
Vi har 3 barn, frågar aldrig eller sällan (nån gång om året) om barnvakt.
Vi har inte ens barnvakt till våran bröllopsdag.

Vi valde själva att skaffa barn och det är inte meningen att andra ska göra det åt oss.
Vissa i vår närhet tjattar om att barnen ska komma.
Men anser att det är vi som ska ta han om dom.

Vi ber inte ens nån hämta dom efter skolan/dagis om det skulle krocka för oss.
Vi löser det själva, fast jag vet att det finns nån som kan hämta dom.


Visst att man måste ta hand om varandra i ett förhållande fast man har barn.
Vi har våra mysstunder med tex med en bra film, räkmacka, ost och kex på kvällen när barnen sover.

Men man hoppar bland vissa bloggar och ser barn som är 1-6 månader och har barnvakt konstant för att det kan vara skönt att slippa handla med barn m.m
DÅ har man bara 1 barn.

Jag har aldrig fattat det riktigt.
Får man barn för att ha barnvakt hela tiden??
Är det nån status på det??


Säger absolut inget om att man har barnvakt, utan det jag undrar över varför ha det så mycket.
1-5 ggr i veckan???

Nån får jätte gärna förklara det för mig så kanske man har översende med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: